Kindermarketing voor Junk Food werkt ook voor groente en fruit

Dezelde marketingtechnieken die worden ingezet voor de verkoop van Junk Food blijken, volgens Amerikaans onderzoek, even effectief ingezet te kunnen worden om kinderen meer groente en fruit te laten eten.

Cartoons, banners, televisiecommercials kunnen allemaal zeer goed werken ter stimulering van het eten van groente en fruit. Kindermarketing kan dus zeker op een positieve manier ingezet worden.
Nederlandse kinderen komen vaak (ruim 70% van de gevallen) niet aan de aanbevolen hoeveelheid groente die er per dag gegeten zou moeten worden. Bovendien wordt er erg veel Junk Food gegeten en is het aantal kinderen met obesitas alleen maar aan het toenemen.
Hopelijk gaat het ministerie van VWS hier mee aan de slag en kan er een mooie campagne gestart worden.
 
http://well.blogs.nytimes.com/2016/07/05/how-to-sell-kids-on-vegetables/?rref=collection%2Fsectioncollection%2Fhealth&action=click&contentCollection=health&region=rank&module=package&version=highlights&contentPlacement=1&pgtype=sectionfront&_r=0
image_print

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *